vrijdag 25 oktober 2013

Tea time! Tips

Net als velen ben ook ik een échte liefhebber van thee. Vooral nu het weer wat kouder wordt, kan ik echt genieten van een lekker kopje thee met een koekje erbij (of een heel pak koekjes natuurlijk, maar dat zeg ik er even niet bij...). Je kan mij blij maken met allerlei aparte soorten thee. De meest bekende theesoorten zijn English Blend en Earl Grey. Deze thee krijg je vaak standaard in een restaurant of cafetaria als je een kopje thee bestelt. Deze theesoorten vind ik niet zo speciaal. Ze doen me een beetje denken aan slootwater; vooral als het theezakje te lang in je kopje heeft gezeten... Enkel tientallen suikerklontjes kan de bittere smaak enigszins verbloemen. Dus geen English Blend en Earl Grey voor mij!

Ik ben erg fan van High Tea-en met vriendinnen of familie. Allerlei soorten thee uitproberen die in de reguliere supermarkt niet te vinden zijn, heerlijk!


Hieronder een overzichtje van mijn favoriete soorten thee:

1. Verse muntthee
De munt takjes kun je zelf planten of je kunt ze kopen bij de toko. Muntthee wordt nog lekkerder met een beetje honing!



2. Kaneel-muntthee
Deze thee kun je ook vers maken met muntblaadjes en kaneelstokjes. De munt is heerlijk verfrissend en de kaneel maakt het net wat smaakvoller. Bij deze thee is geen honing nodig, omdat de kaneel al wat zoeter van smaak is.


 
3. Turkish apple tea
Deze thee kocht ik van het merk Pickwick (Delicious Spices). Heerlijk! Lekker fruitig en met een vleugje kaneel. Een echte aanrader! Als je het drinkt, lijkt het alsof je in Turkije op een terrasje een kopje thee bestelt! Ook aan deze thee hoef je wat mij betreft geen suiker of honing toe te voegen, omdat hij van zichzelf al zoet genoeg is.

Deze thee zelf  maken? Hmmm... Dat wordt lastig. De thee van Pickwick is gelukkig ook heerlijk van smaak!

 



4. Fruit Wellness tea
Ook deze thee is van Pickwick. Er zijn diverse soorten heerlijke natuurlijke fruitsmaakjes, zonder toegevoegde theïne! De thee smaakt heerlijk fruitig, maar niet te zoet. Van de reguliere fruitsmaken (aardbei, citroen, bosvruchten etc.) word ik nooit zo enthousiast, omdat ze te bitter zijn. Net als de Earl Grey en English Blend.

 



5. Green tea Jasmine Petals
Van deze piramidevormige theezakjes ben ik fan! Ze zijn van Lipton. Sowieso ben ik fan van groene thee, maar de combinatie met jasmijn maakt het nog net iets lekkerder!
Groene thee heeft van zichzelf een vrij bittere smaak. De jasmijn maakt het net wat bloemiger en frisser!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Héél erg bedankt voor je reactie! ♥